DERS SUNUSU
DERSİN ANA KAYNAKLARI
Müşteri Deneyimi ve Tasarım Yönetimi, Taşkın DİRSEHAN, Hiperlink Yayınları
T-İNSAN, Ufuk TARHAN, Ceres Yayınları
Tasarım Yönetimi Dersi Yıl Sonu Değerlendirme Notları
……..
EN İYİ TASARIMLAR: 2017 (Aşağıdaki bağlantıyı kopyalayıp adres çubuğuna yapıştırın)
https://onedio.com/haber/2017-yilinin-tasarim-odulleri-sahiplerini-buldu-hepsi-dahice-dusunulmus-23-inanilmaz-tasarim-768061
İyi Bir Logoda Olması Gereken 6 Evrensel Özellik
Logo tasarımı bir firmanın uzun yıllar boyu kullanması gerekir, bu sebeple tüm detaylar ince ince düşünülmelidir. Tüm logolarda bulunması gereken belli başlı özellikler vardır. En önemlisi ise dikkat çekici ve sade olmasıdır.
Logo yaptıracaksınız, firmanızı seçtiniz, nasıl bir şey istediğinizi anlattınız ve size seçenekler sunuldu. Peki, hangi logonun diğerinden daha iyi olduğunu nasıl anlarsınız?
Ülkemizde ‘zevkler ve renkler tartışılmaz’ dense de, nesneleri güzel ya da çirkin olarak algılamamıza neden olan bazı kurallar var. Logo söz konusu olduğunda da bunun önemli bir kısmını herkes için geçerli olduğunu söyleyebileceğimiz teknik özellikler var. İyi bir logoda olması evrensel olarak kabul edilmiş 6 özellik vardır.
İyi bir logo her zaman:
1. Özgün yapıda olmalıdır: Tasarım dünyada biricik olmak zorunda değil. Ama yeterince ayırt edici yanları olmalı ki belli bir piyasada onu tanıyabilesiniz. Taklit olması ve tasarımcıya özel figürler içermesi gerekir.
Siz de firmanız için, estetik, akılda kalıcı, dikkat çekici, kurumsal kimliğinizi yansıtan bir logo yaptırmak için lütfen bizimle iletişime geçin.
Sonuç olarak;
Renkleri yerleştirmek, şekilleri ve yazı stillerini tasarıma dâhil etmek en basit işlemdir. Önemli olan hangi şekilleri, renkleri kullanacağımızı belirlemektir. Bu işlemler için ise yapılması gereken uzun vadede araştırma yürütmektir. Logo kolay bir şekil verme işlemi değildir; firmanın sembolü, amblemi, markası, kısacası her şeyi demektir.
Kaynak: logotasarimi.com.tr