Pazarlamada çok basit bir kural vardır.
“Bir müşteri ikinci kez dükkanınıza geliyorsa siz doğru yoldasınız” demektir.
Yani müşteri memnuniyetinin yanında memnun ettiğin müşteriyi elde tutmak en büyük kardır.
Bu kural siyaset için de geçerlidir.
Seçmen ikinci, üçüncü kez partinizi tercih etmiyorsa artık bir şeyler ters gidiyor demektir ve böyle bir durumda değişiklik zamanı gelmiş anlamı da çıkarılabilir.
Değişiklikleri zamanında yapmazsanız işte işin rengi o zaman değişmeye başlar.
Siyasetin olmazsa olmazı halktır.
Halkı hiçbir zaman ihmal etmemeniz gerekiyor.
Halkın sağduyusuna güvenmeniz gerekiyor.
Halkın mesajlarını dikkate almazsanız sonuç hiç hayırlı olmaz.
1980 yılından bu yana yapılan tüm seçimlerde bunları görmek mümkündür.
Bazı siyasi partiler bazı güncellemeleri zamanında yapmış olsalardı belki de bizler bu gün çok farklı bir siyasi tablo ile karşı karşıya olabilirdik.
ANAP niye eridi?
DYP’ye ne oldu?
DSP niye toparlanamadı?
Onun için sandıktan çıkan sonuçları çok iyi okumak gerekiyor.
29 Mart seçimlerinde seçmen ne demek istedi?
Birincisi ve en önemli mesajı seçmen; Ak Parti’ye çok ciddi bir mesaj vermiştir.
Ak Parti ve R. Tayyip ERDOĞAN sonuçları kesinlikle iyi okumalıdır.
Negatif propagandanın işe yaramadığını görmelidir.
Hizmet, siyaseten her şey demek değildir.
Hizmeti tamamlayan çok farklı psiko-sosyal boyutlar olduğunu görmelidir.
Sosyal yardımların yapılış şeklinin doğru olmadığını kabul etmelidir.
,"sans-serif";">Kabinedeki yüzler artık eskimiştir, revizyon şarttır.
Söylemlerin revizyona ihtiyaç duyduğunu bilmelidir.
Parti vitrininde vizyon değişikliğine ihtiyaç vardır.
Avrupa Birliğini ihmal ettiğini anlamalıdır.
Ak Parti, Türkiye’nin her coğrafyasından oy almaya devam etmektedir ama kıyılardan başlamak üzere içeriye doğru bir daralmanın başladığını görmelidir.
Özellikle Antalya, İzmir ve Güney Doğudaki sonuçlar için ayrı bir mutfak çalışmasına ihtiyaç vardır.
Ak Parti; ANAP, DYP, DSP gibi olmak istemiyorsa kesinlikle bazı tedbirleri almak zorundadır.
Ak Partinin buna kesinlikle ihtiyacı vardır.