İYİ BİR LOGODA OLMASI GEREKEN 6 EVRENSEL ÖZELLİK

03/02/2016 | Doç. Dr. Ahmet TAN | 192


İyi Bir Logoda Olması Gereken 6 Evrensel Özellik

Logo tasarımı bir firmanın uzun yıllar boyu kullanması gerekir, bu sebeple tüm detaylar ince ince düşünülmelidir. Tüm logolarda bulunması gereken belli başlı özellikler vardır. En önemlisi ise dikkat çekici ve sade olmasıdır.

Logo yaptıracaksınız, firmanızı seçtiniz, nasıl bir şey istediğinizi anlattınız ve size seçenekler sunuldu. Peki, hangi logonun diğerinden daha iyi olduğunu nasıl anlarsınız?

Ülkemizde ‘zevkler ve renkler tartışılmaz’ dense de, nesneleri güzel ya da çirkin olarak algılamamıza neden olan bazı kurallar var. Logo söz konusu olduğunda da bunun önemli bir kısmını herkes için geçerli olduğunu söyleyebileceğimiz teknik özellikler var. İyi bir logoda olması evrensel olarak kabul edilmiş 6 özellik vardır.

İyi bir logo her zaman:
1. Özgün yapıda olmalıdır: Tasarım dünyada biricik olmak zorunda değil. Ama yeterince ayırt edici yanları olmalı ki belli bir piyasada onu tanıyabilesiniz. Taklit olması ve tasarımcıya özel figürler içermesi gerekir.

  1. Tasarım teknikleri açısından pratik olmalıdır:Küçük, mürekkep ya da pixel ortamında basılabilmeli, beyaz üzerinde siyah olabildiği gibi renkli olarak da iş görmeli, siyah üzerinde de beyaz olarak kullanılabilmeli. Kısacası değişik tasarım tekniklerine uyum sağlamalı.
  2. Grafiksel özellikte tasarlanmalıdır:Sözsel ve entelektüel yoruma bağlı kalmadan görsel olarak mesaj iletebilmeli. Bir işaret olabilmeli. Kelime bile olsa sadece form olarak tanınabilmeli. (Coca Cola’nın logosunu hatırlamak için bir ya da iki kereden fazla okumanıza gerek yok.)
  3. Basit bir yapı içermelidir:Sadece bir grafik fikri ya da özelliği içerir. Eğer sembol kullanılıyorsa firma ismi basit ve süssüz olmalıdır. Eğer sözcük
     

    , marka ise, tek bir fikir ya da yöntem onu özel hale getirir. Mesela IBM markasının çizgileri. Firma isminiz ne kadar eşsizse grafik o kadar basit olabilir.

  4. Kuruma yönelik mesajlar taşımalıdır:İçerik olarak da, büyük tasarımlar tek bir özellikten fazlasını ifade etmemeye özen gösterirler. Prestij, hız, gençlik, dinamizm, zarafet gibi. Ve tasarıma bu tek özelliği yerleştirirler.
  5. Uygundur:Sonuçta, tabii ki, içerik doğru olmalı. Tasarımın ifade ettikleri firmanızın şöhretine, pozisyonuna ve karakterine uygun olmalı ve onları yansıtmalı.

Siz de firmanız için, estetik, akılda kalıcı, dikkat çekici, kurumsal kimliğinizi yansıtan bir logo yaptırmak için lütfen bizimle iletişime geçin.

Sonuç olarak;

Renkleri yerleştirmek, şekilleri ve yazı stillerini tasarıma dâhil etmek en basit işlemdir. Önemli olan hangi şekilleri, renkleri kullanacağımızı belirlemektir. Bu işlemler için ise yapılması gereken uzun vadede araştırma yürütmektir.  Logo kolay bir şekil verme işlemi değildir; firmanın sembolü, amblemi, markası, kısacası her şeyi demektir.

Kaynak: logotasarimi.com.tr

  •  
  • >